13. Vytvořte sdílené prostředí pro celou třídu

Zapojte své žáky a nechte je pracovat individuálně, společně i ve skupinách

Postup


1. Otevřete svůj soubor Lumio v režimu úprav

  • přihlaste se do Lumiolum.io
  • najeďte myší nad miniaturu souboru
  • klikněte na UPRAVIT ( EDIT)

NEBO

  • spusťte Lumio jako aplikaci MS Teams
  • najeďte myší nad miniaturu souboru
  • klikněte na UPRAVIT ( EDIT)

NEBO

  • najeďte myší nad miniaturu souboru
  • klikněte na SPUSTIT (START)
  • klikněte na
  • vyberte

NEBO

Pokud používáte Lumio pod účtem Google, otevřete Disk Google a pokračujte:

  • klikněte pravým tlačítkem myši na soubor, který chcete upravit
  • vyberte : Open with (Otevřít v) > Lumio by SMART
  • klikněte na
  • Vyberte Upravit lekci (Edit Lesson)

2. Přidejte nebo importujte požadovanou stránku


3. Převeďte stránku na aktivituk

Statickou stránku, kterou nelze příliš upravovat v režimu spuštění souboru online, převedete na aktivní sdílený prostor kliknutím na:


4. Pro společnou práci celé třídy zvolte


5. Zpřístupněte aktivní stránku žákům

  • Spusťte požadovaný soubor (SPUSTIT)
  • Připravte online prostředí vhodné pro skupinové aktivity.
  • klikněte na 
  • zobrazí se sdílený pracovní prostor, ve kterém uvidíte vše, co v něm žáci aktuálně dělají
  • pro společnou práci nastavte

Nápady, myšlenky, doporučení

Tabule pro celou třídu je aktivita, která  vytvoří pracovní prostor podle vaší předlohy, ve kterém mohou pracovat všichni žáci najednou.

Nástroje pro spolupráci má k dispozici učitel i žáci. Vyberte ikonu pro nastavení:

- vidíte jména všech aktuálně připojených žáků

- kdokoli cokoli přidá nebo upraví, všichni to vidí

POZOR!

Nejenom učitel může upravovat libovolný příspěvek, ale i každý připojený žák může příspěvky všech upravovatmazat. Poučte žáky o tom, jak mají ve sdíleném prostředí pracovat.

Využijte aktivitu Tabule pro celo třídu

  • jako bílou tabuli, na kterou může každý přidat svůj příspěvek, komentář, obrázek
  • k vyjádření názoru všech žáků na jediném místě – připravte strukturu stránky tak, aby žáci mohli své texty či obrázky snadno umístit (např. formou tabulky nebo myšlenkové mapy)
  • k přesunům, úpravám nebo ke smazání příspěvků
  • tak, aby měli žáci sami možnost roztřídit do požadovaných kategorií objekty umístěné ve sdíleném prostředí (např. roztřiďte odpad, rostliny, chemické prvky, autory, slovní druhy, státy podle zadaných klíčů)

Legenda 

Odkaz na video k tématu

Odkaz na další informace

Odkaz na rozcestník průvodce

Odkaz na seznam průvodce

Odkaz na informace v jiné části průvodce